L’oportunitat de les dades: col·laborar en el sector retail 
11 de setembre de 2017

Com afectarà la coexistència generacional en l’entorn de treball? 

Coneixen les empreses i organismes públics com gestionar als seus treballadors més antics, al costat de les noves generacions d’empleats, que demanen diferents tecnologies més evolucionades?
Davant aquesta pregunta, Fujitsu s’ha plantejat el desenvolupament de les seves solucions i serveis per al lloc de treball denominat “Digital Workplace Services”, que suposa un nou paradigma amb el que aporta valor al negoci. I per avalar aquesta estratègia mostra en un whitepaper denominat ” Workplace 2025″, realitzat per la consultora PAC, pertanyent a CXP Group, quines seran les necessitats del lloc de treball en els pròxims vuit anys i com les empreses s’han de preparar per aquesta transformació digital.

Workplace de Fujitsu

Atenent a les dades de la població treballadora al nostre país, veiem informacions altament reveladores que mostren l’estructura multigeneracional de les nostres empreses. Existeixen avui en dia en el món empresarial 5 generacions. Primer, la tradicional el percentatge de la població és del 19,10%, són propietaris de cases, estan desacoblats tecnològicament i per això la seva eina de treball és el cotxe i la seva preferència de comunicació és cara a cara. Són lleials i pràctics en el treball. Segon, la generació Boomers que representen el 26.04%, acaben d’incorporar les tecnologies al seu dia a dia, són desafiants, la seva preferència de comunicació és el cara a cara, el telèfon i el correu electrònic. Tercer, la Generacion X, El percentatge és el 19,88% i les seves aspiracions passen per balancejar vida i treball. Són immigrants digitals, la jerarquia no els interessa, la seva eina clau de treball és el PC i prefereixen comunicar-se per text o correu electrònic. Quart, els Eco Boombers amb un 19,34%, nadius digitals, requereixen retroalimentació, són altament realistes i les seves eines de treball són el Tablet i el Smartphone i la seva comunicació via online o mòbil. Finalment, hi ha la generació Z en un 15,63%. Busquen seguretat i estabilitat, són totalment independents en temes de TI, els agrada treballar en grup, la seva retroalimentació és instantània i usen Google Glass, grafè, nanocomputacion, impressió 3D, conducció autònoma i es comuniquen per vídeo conferència.

Digital Workplace Services

Davant d’aquesta realitat, Fujitsu creu i aposta per “El Lloc de Treball Centrat en les Persones” i en la unió de tres elements: personalització, connectivitat i intel·ligència. Un entorn de futur pensat perquè les expectatives diferents i cada vegada més exigents dels empleats, es puguin fer realitat, gràcies a un ràpid desenvolupament tecnològic. Perquè en ell conviuen diferents generacions, cadascun amb les seves necessitats i preferències, on la recerca del talent és més intensa que mai. “En la nostra companyia creiem fermament en la necessitat d’alliberar el poder de la gent, impulsar a les persones creatives amb noves eines tecnològiques, per evitar desenvolupar un treball pla que no aporti valor” – assenyala Antonio Díaz.

I per això, la multinacional defineix 10 recomanacions a contemplar: Primer, centrar-se en l’experiència dels empleats en tots els aspectes de la seva vida laboral, formació, progressió, trajectòria, salut i aptituds. Segon, la implantació d’unes TI flexibles i mòbils capaços de suportar les necessitats d’una força de treball diversa. Tercer, empleats que accedeixen al seu treball des del cotxe, escriptori, Smart TV, en definitiva, qualsevol dispositiu. Quart, l’oficina intel·ligent connectada per oferir-col·laboració i innovació. Cinquè, dispositius que portin a una experiència col·laborativa. Sisè, Intel·ligència Artificial. Setè, accés segur a les dades. Vuitè, intercanvi de coneixements entre els empleats, ús de la realitat augmentada i de l’aprenentatge dinàmic. Novè, col·laboració entre el personal intern i extern.