Com afectarà la coexistència generacional en l’entorn de treball? 
10 de setembre de 2017
Microsoft ja no oferirà suport de l’Office 2007 
13 de setembre de 2017

L’oportunitat de les dades: col·laborar en el sector retail 

L’estudi revela que els sènior marketers entenen el poder de les dades col·lectius i els veuen com un avantatge competitiu.

Criteo S., la companyia tecnològica de comerç electrònic màrqueting ha donat a conèixer les dades del seu estudi conjunt amb Forbes : ” L’oportunitat dels dades de comerç : com la col·laboració pot anivellar el terreny de joc del sector retail” . L’estudi, que compta amb dades de més de 500 executius de màrqueting a nivell global procedents de diversos sectors de retail, Va ser dissenyat per avaluar la importància de les dades i assegurar-se que els minoristes segueixen sent competitius en el creixent mercat. Els resultats revelen que les marques i els retailers no només són conscients del potencial de les dades, sinó que també veuen la col·laboració i els actius agrupats com una manera de satisfer millor les necessitats dels clients, impulsar el valor i competir.

“Tot i la complexa transformació de la indústria de retail, simultàniament estem sent testimonis que grans i petites marques entenen la crucial importància de les dades, estan treballant dur per aprofitar les dades que tenen i veuen l’oportunitat de treballar junts per obtenir un avantatge “, ha afirmat Bruce Rogers, Chief Insights Officer de Forbes. “Les dades són el gran equalitzador en aquest moment de divisió i els executius globals recolzen que un enfocament compartit és la clau per obtenir un avantatge en la lluita per la quota de temps dels consumidors, l’atenció i la despesa.”

Les principals idees de l’estudi inclouen:

• L’alteració de la indústria retail està canviant el comerç : les marques demostren que els gegants físic-digitals limitaran l’accés als seus productes, mentre que els retailers estaran més preocupats per si aquesta tendència fa que els consumidors s’allunyin dels retailers més petits .

• Les marques i retailers són conscients del potencial de dades, però no tenen capacitats d’activació : Gairebé quatre de cada cinc marques i retailers inclouen les dades de clients com una part fonamental de la seva estratègia comercial. Però mentre que els retailers tenen accés a més dades que les marques, especialment en línia, també tenen menys confiança que les marques a l’hora de transformar les dades en informació útil. Tenir més dades no necessàriament es tradueix en tenir major capacitat de prendre decisions.

• Els actius de dades agrupades són una poderosa manera per avançar : les marques i els retailers veuen el valor en la col·laboració i l’agrupació d’actius de dades per satisfer les necessitats dels clients i generar valor per al seu negoci. De fet, el 71% dels retailers estan disposats a aportar dades de recerca en línia a un col·lectiu. I tres cinquenes parts dels enquestats ja formen part d’una cooperativa de dades, i gairebé set de cada deu d’aquestes empreses ja estan contentes amb les seves col·laboracions i amb les dades que reben. A més, el 72% dels marketers al·leguen “majors ingressos” com un benefici clau que experimenten amb les dades agrupades.

• El valor impulsa tot : les marques i els retailers coneixedors del futur saben que les dades són la clau per a proporcionar valor i el 68% creu que els seus clients estan satisfets amb el seu ús de les dades per oferir un màrqueting més específic. Nou de cada 10 empreses informen que en els últims dos anys han donat més importància al fet d’aportar un valor real per a impulsar el negoci.

• Qualitat i confidencialitat com les principals preocupacions : quan es tracta de dades, el 66% dels marketers reporten que el major desafiament que tenen amb les dades dels clients és “assegurar la qualitat de les dades” i el 65% destaquen “la confidencialitat de les dades “com el major desafiament pel que fa als actius de dades de clients agrupats.

“Els executius de màrqueting globals tenen coneixement dels grans canvis a què s’enfronta la indústria. Els CMOs estan prenent mesures audaços per aprofitar l’oportunitat creada per aquesta alteració “, va dir Eric Eichmann, CEO d’Criteo . ” Entendre el valor de la col·laboració de dades i les dades agrupades és un gran pas endavant. Fer això dins el Criteo Commerce Màrqueting Ecosystem, que té una gran quantitat de dades granulars de compradors i permet accedir a un dels millors inventaris de mitjans de la indústria, permetrà a retailers i marques connectar a més compradors amb allò que necessiten i volen, i maximitzar les vendes i beneficis de la seva empresa.